Pozadina klijenta
A1 Srbija je vodeći telekomunikacioni provajder koji nudi širok spektar usluga na domaćem tržištu. U sklopu strategije inovacija i digitalne transformacije, kompanija je usvojila Red Hat OpenShift — moćnu platformu zasnovanu na Kubernetes-u — kako bi modernizovala infrastrukturu i unapredila ponudu usluga. Da bi u potpunosti iskoristila mogućnosti OpenShifta, A1 je odlučila da dodatno osposobi svoj platform-tim.
Izazovi
Ograničeno znanje o Kubernetes-u
Nedostatak praktičnog iskustva sa kontejnerima i Kubernetes-om otežavao je rad u OpenShift okruženju.Neefikasni procesi isporuke
Bez dubinskog razumevanja OpenShifta, tim je teško automatizovao i upravljao isporukom aplikacija, što je produžavalo cikluse i odlagalo plasiranje funkcionalnosti.Problemi sa skaliranjem
Tim je morao da nauči kako da efikasno skalira aplikacije i upravlja resursima unutar OpenShifta kako bi ispunio zahteve rastuće korisničke baze.
Ciljevi inicijative
Izgraditi osnovne veštine: Obezbediti ključna znanja o OpenShiftu i Kubernetes-u kroz kurs DO180. Poboljšati efikasnost isporuke: Omogućiti timu da pojednostavi i automatizuje procese uz pomoć funkcija OpenShifta. Unaprediti skalabilnost: Obučiti tim da efikasno upravlja i skalira aplikacije u OpenShift okruženju.
Implementirano rešenje
1. Prilagođena DO180 obuka
Osnovni koncepti
Kurs DO180 pružio je sveobuhvatnu obuku iz oblasti kontejnerizacije, Dockera, Kubernetesa i osnova OpenShifta, pomažući timu da izgradi stabilnu osnovu znanja.Praktične laboratorije
Obuka je uključivala praktične vežbe kroz koje su članovi tima primenili naučeno, kreirajući, upravljajući i implementirajući kontejnere u OpenShift okruženju.Scenariji iz stvarnog poslovanja
Trening je prilagođen konkretnim slučajevima iz A1 okruženja, kako bi nove veštine mogle odmah da se primene u svakodnevnom radu.
2. Podrška nakon obuke
Učvršćivanje znanja
Nakon završetka kursa, organizovane su dodatne radionice radi ponavljanja ključnih koncepata i rešavanja izazova tokom tranzicije.Mentorski program
Iskusni stručnjaci za OpenShift pružali su kontinuiranu mentorsku podršku, pomažući timu da efikasno rešava složenije situacije i optimizuje rad na platformi.
3. Unapređenje procesa
CI/CD integracija
Tim je obučavan kako da uspostavi kontinuiranu integraciju i isporuku (CI/CD) u okviru OpenShifta, čime je automatizovan deployment proces i smanjen broj ručnih grešaka.Optimizacija resursa
Obuka je obuhvatila strategije za optimalnu alokaciju resursa i skaliranje aplikacija u okviru OpenShifta, omogućivši timu da efikasno odgovori na povećana opterećenja.